نمایان
www.3manage.com
لایسنس آنتی ویروس

php چیست ؟

فهرست مطالب :

مقدمه………………………………………………………………………………………………………….۲مختصری از php…………………………………………………………………………………………3

  • php چیست ؟
  • نامواره ی php

مراحل ساخت سایت…………………………………………………………………………………….۹

عملکرد سایت……………………………………………………………………………………………..۱۰

نمونه هایی از صفحات با کدها………………………………………………………………………۱۲

بانک اطلاعاتی……………………………………………………………………………………………۳۰

نمونه هایی از متحرک سازی ها…………………………………………………………………….۳۱

مقدمه :

سایتی آموزشی به عنوان پایان نامه ی فارغ التحصیلی دوره ی کاردانی توسط استاد راهنمایم مهندس سعید ابریشمی پیشنهاد شد که با توجه به علاقه ای که به کودکان و اهمیتی که برای یادگیری و آموزش آنها قائل هستم این سایت آموزشی را به عنوان بازی و ریاضی انتخاب کرده ام و تمامی مطالب و بازی های این سایت را به یاری مادر دلسوز و فداکارم که وی سالها در کانون آموزش و پرورش خدمت نموده است جمع آوری کرده ام . هر چند که تشویق های پدرم با توجه به سالها فعالیت در امور چاپ و گرافیک انگیزه ای گردید تا بتوانم با پشتکاری بیشتری محتویات غنیی را در این سایت بکار گیرم و نیز از اساتید محترمی که مرا در امر تهیه ی این پروژه با راهنمایی های خود یاری نموده اند تشکر می نمایم.

PHP چیست ؟

phpسال ۱۹۹۴ توسط Rasmus Lerdorf ایجاد شد و مخفف واژگان Personal Home Pages به حساب می آید. روی بیشتر کلیک کن تا ادامه رو ببینیبا گسترش قابلیت ها و موارد استفاده این زبان PHP در معنای Hypertext Preprocessor به کار گرفته شد.

عبارت پیش پردازشگر (Preprocessor) بدین معنی است که PHP اطلاعات را قبل از تبدیل به زبان Html پردازش می کند. مطابق مطالب سایت وب رسمی PHP که در آدرس http://www.php.net قرار دارد، PHP زبان اسکریپتی سمت سرویس دهنده Html Embeded , Cross-Platform,(Server-side) می باشد. سمت سرویس دهنده بودن PHP بدین معناست که تمام پردازشهای این زبان بر روی سرویس دهنده (Server)

انجام می گیرد.

یک سرویس دهنده در حقیقت یک کامپیوتر مخصوص می باشد که صفحات وب در آنجا نگهداری می شوند و از آنجا به مرورگر وب کاربران منتقل می شوند. چگونگی ادامه این روند را در درس های آتی توضیح داده خواهد شد. منظور از Cross-Platform بودن این زبان این است که بروی هر سیستم و با هر سیستم عاملی از قبیل Unix, Windows NT, Macintosh, Os/2 اجرا میشوند. توجه کنید که منظور از سیستم عامل، سیستم عامل هایی می باشند که بر روی سرویس دهنده نصب می شوند.

PHP نه تنها قابلیت اجرا بر روی هر سیستم عاملی را دارا می باشد بلکه برای منتقل کردن برنامه های آن از یک سیستم عامل به سیستم عامل دیگر احتیاج بــه تغییرات اندکی خواهید داشت و حتی در بعضی از موارد بدون احتیاج به هیچ تغییری می توانید یک برنامه به زبان php را از یک سیستم عامل به سیستم عامل دیگر منتقل کنید .

منظور از Html embeded بودن PHP این است که دستورات این زبان در بین کدهای html قرار می گیرند.

بنابراین برنامه نویسی به زبان PHP کمی پیچیده تر از برنامه نویسی به زبان Html به حساب می آید. PHP بر خلاف زبانهای برنامه نویسی (Programming Languages) یک زبان اسکریپتی (Scripting Language)می باشد به عبارت دیگر دستورات PHP بعد از رخداد یک رویداد(Event) اجرا می شوند.

این رویدادها می توانند شامل ارسال یک فرم رفتن به یک URL مشخص و یا مواد دیگر باشند متداولترین زبان اسکریپتی زبان Java Script می باشد که معمولا برای پاسخ به رویدادهای کاربر در مرورگر وب بــه کار می رود تفاوت عمده JavaScript با PHP در این است که Java Script یک تکنولوژی سمت سرویسگیرنده (Client-side) می باشد. زبان هایی مانند Java Script یا PHP تفسیر شونده (Interpreted) نامیده می شوند. به عبــارت دیگر برای اجرا به یک مفسر مانند مرورگر وب احتیاج دارند.

اما زبانهای برنامه نویسی مانند C یا Java بعد از ترجمه به زبان ماشین(Compile) به خودی خود قابل اجرا می باشند. جدیدترین نسخه PHP نسخه ۴ این زبان اسکریپتی می باشد و کلیه فایل ها و کدهایی که توی این وبلاگ ارائه میشه تحت این نسخه کار میکنند.

اما یک مشکل هست که اکثر سرویس دهنده ها از نسخه ۳ استفاده میکنند.

تفاوت این دو نسخه PHP بسیار اندک هست و تغییرات مهم عموما در مسیر اصلاح عملکرد این زبان صورت گرفته شده است.

ناموارهٔPHP

پی‌اچ‌پی (PHP) یکی از پر طرفدارترین زبان‌های برنامه‌نویسی متن باز (OpenSource) می‌‌باشد، که بیشتر برای طراحی برنامه‌های سمت سرور در وب‌گاه‌های پویا (Dynamic) مورد استفاده قرار می‌گیرد. PHP مخفف PHP: HypertextPreprocessor (پیش‌پردازنده فرامتن) می‌‌باشد. پی‌اچ‌پی در سال ۱۹۹۴ ایجاد شد. رسموس لردوف (Rasmus Lerdorf) ایجاد کننده اولیه آن بوده است ولی در طی زمان این زبان برنامه‌سازی، توسط سایر کارشناسان و برنامه‌نویسان تکمیل گردیده و به شکل کنونی آن درآمده‌است.

پی‌اچ‌پی از زبان‌های برنامه‌نویسی تحت وب است. ساختار این زبان بسیار شبیه زبان سی (C) و زبان برنامه‌نویسی پرل (Perl) می‌‌باشد. شکل پذیری فوق العاده آن و نیز همگونی با اغلب بانک‌های اطلاعاتی از قبیل MySql قدرت آن را افزایش داده است.

مشهورترین نرم‌افزارهای(بسته های ) ایجاد شده با پی‌اچ‌پی عبارت‌اند از phpBB و PHPNuke و مدیاویکی (MediaWiki) (که این وب‌گاه با آن طراحی شده). پی‌اچ‌پی می‌تواند جایگزینی برای زبان‌های ASP.NET و JSP و Perl باشد.

سادگی استفاده از پی‌اچ‌پی و شباهت آن به زبان سی و پرل (و از نسخه ۵ آن به جاوا) باعث شده که اغلب برنامه نویسان با تجربه در کوتاه‌ترین زمان ممکن برنامه‌های کاملی را ایجاد کنند.

پی‌اچ‌پی تنها یک زبان اسکریپت‌نویسی نیست و با استفاده از PHP-GTK می‌توان برای طراحی برنامه‌های با ظاهر گرافیکی (GUI) و همچنین طراحی برنامه‌های خط فرمان شبیه پرل یا پایتون (Python) از آن استفاده کرد.

پی‌اچ‌پی امکان استفاده از انواع مختلفی از پایگاه‌های داده را از جمله MySQL، اوراکل، IBM DB2 ،MicrosoftSQL Server،PostgreSQL و SQLite با دستورهایی ساده فراهم می‌‌سازد.

پی‌اچ‌پی روی بیشتر سیستم عامل‌های معروف از جمله لینوکس، یونیکس، ویندوز و MacOSX و با اغلب کارگزارهای وب (Web Server) معروف، قابل اجراست.

شیوه کار برنامه

یک برنامهٔ پی‌اچ‌پی می‌تواند قسمتی از یک برنامهٔ اچ‌تی‌ام‌ال (HTML) باشد. مثلاً در برنامهٔ زیر تنها

<?php echo”salaam php!” ?>

به زبان پی‌اچ‌پی است و بقیهٔ برنامه به زبان HTML نوشته شده است. برای جداسازی برنامهٔ پی‌اچ‌پی و برنامهٔ اچ‌تی‌ام‌ال باید قسمت پی‌اچ‌پی را بین php?> و <? قرار داد. لازم به ذکر است که بجای تگ آغاز که هماناphp?> است، می‌‌توان از حالت خلاصه شده آن که به صورت ?> است استفاده نمود، منتها این کار استاندارد نبوده و بستگی به تنظیمات هنگام نصب php دارد. بنابر این توصیه می‌‌شود که از همان حالت کامل استفاده شود.

<html> <head>   <title>Nomoone</title> </head> <body>   <?php echo “Salam PHP”; ?> </body></html>

با صدا زدن صفحه‌ای با متن بالا از سرور به‌وسیله مرورگر در صفحه “Salam PHP” را می‌‌بینیم.

 

 

 

مراحل ساخت سایت :

  • پیاده کردن طرح اولیه به روی کاغذ
  1. طراحی اولیه ی صفحات وب
  2. طراحی اشکال اولیه ی مورد استفاده
    • تعیین اجزاء مختلف برای سایت از جمله لینک های متصل به صفحاتی که نیاز داریم و مشخص کردن تعداد صفحات .
    • گردآوری و جمع آوری مطالب
    • ساخت صفحات به وسیله ی نرم افزار DreamweaverMX 2004 با استفاده از کدهای , HTML, PHPCSS و Java Script .
    • استفاده از بانک اطلاعاتی MySQl برای وارد کردن , ذخیره و استفاده از اطلاعاتی که در بانک اطلاعاتی ذخیره کرده ایم .
    • Banner , Button و دیگر متحرک سازی ها که با استفاده از FlashMX2004 و       Photoshop CSساخته شده اند .

عملکرد سایت :

مسلما یک سایت آموزشی که از اسمش هم پیداست در امور آموزشی کاربرد دارد . حال به طور خلاصه کاربرد این سایت را بیان می کنم :

این سایت شامل دو صفحه ی اصلی (Homepage) می باشد که در صفحه ی اصلی شماره ی ۱ از دو Textbox به عنوان های , کلمه و رمز عبور استفاده شده . که تنها با عضویت در سایت (صفحه ای به عنوان صفحه ی عضویت برای این منظور در نظر گرفته ام که لینک آن در بالای صفحه قرار دارد .) کاربر می تواند پس از عضویت در سایت به تمامی لینک ها دسترسی داشته باشد و از مطالب آن استفاده نماید .

پس از عضویت با وارد کردن کلمه و رمز عبور وارد صفحه ی اصلی شماره ی ۲ می شوید و به تمامی مطالب دسترسی خواهید داشت .

در گوشه ی راست تمام صفحات چهار دکمه(Button)و در قسمت بالا Banner که با استفاده از FlashMX 2004 طراحی و به صفحات مورد نظر لینک شده است قرار دارد . زیر Banner چهار لینک به صفحه های اصلی , عضویت , ارتباط با ما , درباره ی ما قرار دارد .

  • صفحه ی آموزش که با استفاده از متحرک سازی سعی در آموزش بهتر ضرب ستون ۹ به کودکان را دارا می باشد .
  • صفحه ی آزمون که بیشتر می توان عنوان آزمون هوش را به آن اختصاص داد از سه سئوال که با هر بار ورود دوباره به صفحه سئوال ها به طور تصادفی تغییر می کنند .

بعد از پاسخ به سئوال ها با زدن دکمه ی ارسال فرم پاسخ ها به بانک اطلاعاتی برای چک کردن فرستاده می شود , سپس نتیجه ی آزمون کاربر بر روی صفحه نمایش داده می شود .

  • صفحه ی بازی ها , دارای چند بازی می باشد که برای مشاهده ی پاسخ صحیح آنها باید موس را بر روی تصویر کلیک کرد .
  • صفحه ی سایت های جالب , که با استفاده از انیمیشن شخصیت های معروف کارتونی سعی در معرفی سایت های جالب به کودکان دارد . ( هر انیمیشن به سایت خود لینک شده است . )

کدهای PHP   :

صفحه ی اصلی شماره ی ۱

در دو حالت ممکن است به این صفحه مراجعه شود. حالت اول هنگامی است که کاربر آدرس این صفحه را وارد می کند و حالت دوم هنگامی است که کاربر کلمه عبور یا رمز عبور خود را اشتباه وارد کرده باشد که در این صورت نیز به صفحه اول ارجاع داده می شود تا مجددا login کند. در حالت دوم باید پیغام خطایی برای کاربر صادر شود که این عمل توسط دستورات زیر انجام می شود.

 

<?php

if(isset($_GET[id]))

echo “کلمه عبور یا رمز عبور اشتباه می باشد”;

?>

صفحه ی اصلی شماره ی ۲

در این صفحه کلمه و رمز عبور وارد شده توسط کاربر چک می شود. کلمه و رمز عبور وارد شده با اطلاعات موجود در بانک اطلاعاتی مقایسه می شود و چنانچه کلمه یا رمز عبور اشتباه باشد کاربر به صفحه ی اول باز گردانده می شود تا مجددا login کند و در غیر اینصورت به صفحهHOME2.HTM ارجاع داده می شود که در آنجا به تمام امکانات سایت دسترسی خواهد داشت.

برای چک کردن کلمه و رمز عبور وارد شده توسط کاربر عملیات زیر انجام می شود:

در این دستورات ابتدا خالی نبودن جای کلمه ی عبور چک می شود , پس از اطمینان از وجود کلمه عبور , رمز عبور را می گیریم و با استفاده از دستور MD5 امنیت رمز عبور را بالا می بریم و به بانک اطلاعاتی mysql متصل می شویم , جدول project را انتخاب می کنیم و کلمه و رمز عبور را با اطلاعات بانک مقایسه می کنیم اگر شرط بر قرار باشد به این معنی است که در سایت عضو نیستیم یا کلمه و رمز عبور را اشتباه وارد کرده ایم که در این صورت به صفحه ی HOME.phpمی رود . در غیر این صورت به Home2.htm ارجاع داده می شود .

 

<?php

if(isset($_POST[t1]))

{

$a=md5($_POST[t2]);

mysql_connect(localhost,”root”,””);

mysql_select_db(“project”);

$q=”select * from register where user=’$_POST[t1]’ and pass=’$a'”;

$r=mysql_query($q);

if(mysql_num_rows($r)==0)

header(“location: HOME.php?id=1”);

else

header(“location:Home2.htm”);

}

?>

صفحه ی عضویت شماره ی ۱

در جدول عضویت علاوه بر نام , نام خانوادگی , کلمه و رمز عبور , جنسیت و ایمیل وی نیز از کاربر خواسته می شود و برای صحت تایپ آن از کدهای جاوااسکریپت استفاده شده است که در بخش بعد توضیحات مربوط به آن ذکر خواهد شد .

صفحه ی عضویت شماره ی ۲

کد زیر برای اتصال به mysql و انتخاب بانک اطلاعاتی(Database)مورد نظر می باشد . سپس در صورت اینکه تمام جدول کامل و صحیح پر شده باشد,تکراری نبودن کلمه ء عبور و آدرس صندوق پستی را چک می کند و در صورت منحصر بودن آن دو اطلاعات وارد جدولregister می شود و پیغام “عضویت شما با موفقیت انجام شده ” بر روی صفحه ء نمایش ظاهر می شود . پس از قبول عضویت , متن خوش آمد گویی به آدرس صندوق پستی شما ارسال می گردد .

 

<?php

 

mysql_connect(localhost,”root”,””);

mysql_select_db(“project”);

$a=$_POST[name];

$b=$_POST[family];

$c=$_POST[user];

$f=$_POST[age];

$d=MD5($_POST[pass]);

$email=$_POST[email];

if($_POST[sex]==1)

$e=1;

else

$e=0;

 

$r=mysql_query(“select * from register where user=’$c'”);

if(mysql_num_rows($r)>0)

echo ” کلیک نماییدback کلمه عبور تکراری است، برای تصحیح اطلاعات بر روی دکمه “;

else

{

$r=mysql_query(“select * from register where email=’$email’ “);

if(mysql_num_rows($r)>0)

echo ” کلیک نماییدback آدرس صندوق پستی تکراری است، برای تصحیح اطلاعات بر روی دکمه “;

else

{

$result=mysql_query(“insert into register(name,family,user,pass,sex,age,email) values(‘$a’,’$b’,’$c’,’$d’,$e,$f,’$email’)”) ;

if($result)

{

echo “عضویت را با موفقیت به انجام رساندید “;

Mail($email,”****به سایت بازی و ریاضی خوش آمدید****,”متن نامه”,”admin@myserver.com”);

}

else

echo “عضویت انجام نشده است”;

}

}

 

?>

صفحه ی آزمون شماره ی ۱

کد زیر برای اتصال به mysql , انتخاب بانک اطلاعاتی (Database) مورد نظر و ارسال اطلاعات exam به query و از آن به result و قرار دادن تعداد سطور در num و انتخاب سئوال ها به صورت تصادفی که آن عدد بین ۱ و تعداد سئوالات موجود در بانک می باشد .

برای سئوال اول چک می کند که آیا تکراری است یا خیر اگر جواب مثبت باشد به n یکی اضافه می شود و دوباره چک می شود در صورت تکراری نبودن آن سئوال به q1 و جواب آن به a2 منتقل می شود .

 

<?php

mysql_connect(localhost,”root”,””);

mysql_select_db(“project”);

$query=”select * from exam”;

$result=mysql_query($query);

$num=mysql_num_rows($result);

$n=rand(1,$num);

$a[$n]=1;

$q1=mysql_result($result,$n-1,1);

$a1=mysql_result($result,$n-1,2);

 

$n=rand(1,$num);

if($a[$n]==1)

{

$n++;

if($n>$num)

$n=1;

}

$q2=mysql_result($result,$n-1,1);

$a2=mysql_result($result,$n-1,2);

$a[$n]=1;

 

$n=rand(1,$num);

if($a[$n]==1)

{

$n++;

if($n>$num)

$n=1;

if($a[$n]==1)

{

$n++;

if($n>$num)

$n=1;

}

}

$a[$n]=1;

$q3=mysql_result($result,$n-1,1);

$a3=mysql_result($result,$n-1,2);

 

?>

 

برای نمایش دادن سئوال ها ی q1,q2,q3 بر روی صفحه نمایش و فرستادن پاسخ های مورد نظر هر سئوال a1,a2,a3 به صفحه ء بعدی از دستورات زیر استفاده می کنیم

 

<?php echo $q1; ?>

<input name=”a1″ type=”hidden” value=<?php echo $a1;?> >

 

<?php echo $q2; ?>

<input name=”a2″ type=”hidden” value=<?php echo $a2;?> >

 

<?php echo $q3; ?>

<input name=”a3″ type=”hidden” value=<?php echo $a3;?> >

صفحه ی آزمون شماره ی ۲

 

تابع زیر برای تصحیح سئوال ها و اعلام نتیجه ی دقیق در مورد نادرستی سئوال های مورد نظر و دادن نمره ی کاربر می باشد .

<?php

mysql_connect(localhost,”root”,””);

mysql_select_db(“project”);

 

if ($_POST[que1]==$_POST[a1])

{

if ($_POST[que2]==$_POST[a2])

{

if ($_POST[que3]==$_POST[a3])

echo “bbهزاران آفرین بر تو bbبه تمام سئوال ها پاسخ درست دادی”;

}

}

if ($_POST[que1]!=$_POST[a1])

{

if ($_POST[que2]==$_POST[a2])

{

if ($_POST[que3]==$_POST[a3])

{

echo “متاسفم سئوال یک را اشتباه پاسخ داده ای “;

echo “نمره ی تو ۱۰ از ۱۵ می باشد “;

}

}

}

if ($_POST[que1]==$_POST[a1]){

if ($_POST[que2]!=$_POST[a2]){

if ($_POST[que3]==$_POST[a3]){

echo “متاسفم سئوال دو را اشتباه پاسخ داده ای “;

echo “نمره ی تو ۱۰ از ۱۵ می باشد”;

}

}

}

if ($_POST[que1]==$_POST[a1]){

if ($_POST[que2]==$_POST[a2]){

if ($_POST[que3]!=$_POST[a3]){

echo “متاسفم سئوال سه را اشتباه پاسخ داده ای”;

echo “نمره ی تو ۱۰ از ۱۵ می باشد “;

}

}

}

if ($_POST[que1]!=$_POST[a1]){

if ($_POST[que2]!=$_POST[a2]){

if ($_POST[que3]==$_POST[a3]){

echo “متاسفم سئوال یک و دو را اشتباه پاسخ داده ای”;

echo “نمره ی تو ۵ از ۱۵ می باشد”;

}

}

}

if ($_POST[que1]!=$_POST[a1]){

if ($_POST[que2]==$_POST[a2]){

if ($_POST[que3]!=$_POST[a3]){

echo “متاسفم سئوال یک و سه را اشتباه پاسخ داده ای”;

echo “نمره ی تو ۵ از ۱۵ می باشد”;

}

}

}

if ($_POST[que1]==$_POST[a1]){

if ($_POST[que2]!=$_POST[a2]){

if ($_POST[que3]!=$_POST[a3]){

echo “متاسفم سئوال دو و سه را اشتباه پاسخ داده ای “;

echo “نمره ی تو ۵ از ۱۵ می باشد”;

}

}

}

if ($_POST[que1]!=$_POST[a1]){

if ($_POST[que2]!=$_POST[a2]){

if ($_POST[que3]!=$_POST[a3]){

echo “خیلی متاسفم شما به سه سئوال جواب نادرست داده اید “;

echo “شما هیچ امتیازی نگرفته اید”;

}

}

}

?>

کدهای جاوا اسکریپت

 

این تابع در صفحه ی عضویت برای اعلام خطای خالی بودن textbox می باشد که برای هر گزینه پیغام خاصی بر روی صفحه ء نمایش نشان داده می شود .

<script language=”JavaScript” type=”text/JavaScript”>

<!–

function f()

{

var re = /^(([^<>()[\]\\.,;:\s@\”]+(\.[^<>()[\]\\.,;:\s@\”]+)*)|(\”.+\”))@((\[[0-9]{1,3}\.[0-9]{1,3}\.[0-9]{1,3}\.[0-9]{1,3}\])|(([a-zA-Z\-0-9]+\.)+[a-zA-Z]{2,}))$/

if(document.forms[0].elements[0].value==””)

alert(“لطفا نام خود را وارد کنید “);

else

if(document.forms[0].elements[1].value==””)

alert(“لطفا نام خانوادگی خود را وارد کنید”);

else

if(document.forms[0].elements[2].value==””)

alert(“لطفا کلمه عبور خود را وارد کنید”);

else

if(document.forms[0].elements[3].value==””)

alert(“لطفا رمز عبور خود را وارد کنید”);

else

if( document.forms[0].elements[4].checked==false &&     document.forms[0].elements[5].checked==false )

alert(“لطفا جنسیت خود را وارد کنید “);

else if(document.forms[0].elements[6].value==””)

alert(“لطفا سن خود را وارد کنید”);

else

if (!document.forms[0].elements[7].value.match(re))   alert(“ایمیل را اشتباه وارد نموده اید”);

else

document.forms[0].submit();

 

}

</script>

بانک اطلاعاتی

بانک اطلاعاتی این سایت به نام project است , که شامل دو جدولregister و exam می باشد . جدول register شامل ۷ فیلد به نام های name family , user , pass , sex , age , email می باشد , که فیلد های sex , age به صورت int و pass , چون MD5 است کاراکتر های بیشتری نیاز دارد به همین دلیل برای آن ۳۵ کاراکتر در نظر می گیریم . اندازه ء بقیه ء فیلد ها ۲۵ کاراکتر می باشد و برای منحصر به فرد کردن user از صفت Unique استفاده می کنیم .

جدول exam که شامل سه فیلد id , question , answer می باشد که id به صورت ۱۱int و مقدار آن شماره ی سئوال می باشد و دو فیلد دیگر به صورت کاراکتر , که مقدار آنها همان سئوال ها با جواب شان است .

متحرک سازی ها

شکلبالا به عنوانBanner سایت طراحی و ساخته شده است .

  1. طرح اولیه آن را روی کاغذ کشیده .
  2. بعد از رسیدن به اتود دلخواه اشکال و تصاویر استفاده شده در آن را با استفاده از Photoshop طراحی و آماده می سازیم و با پسوند png برای استفاده در Flash ذخیره می نماییم .
  3. در Flash برای ساختن Clip و Button از لایه های متعددی استفاده می کنیم .
  4. در نهایت پس از اتمام کار آن را به وسیله Dreamweaver بر روی Background ,درج می کنیم .

شکل مقابل به عنوان Button در سایت استفاده می شود .

مراحل ساخت آن به طور خلاصه مانند مراحل بالا می باشد .

بازی ها و انیمیشن های استفاده شده در سایت که همه ی آنها با استفاده از نرم افزار های Flash و Photoshop ساخته شده است . به اشکال زیر می باشند :

یک نظر بگذارید

دسته‌ها
اين سايت را حمايت مي کنم